MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

CPV – Cost per Viewer

CPV slouží jako zkratka pro anglické spojení Cost per Viewer, což v češtině znamená „cena za diváka“. CPV neboli Cost per Viewer je jedním ze způsobů placení za reklamu v médiích, které popisují marketingové teorie.

Pojem CPV se dlouhou dobu užíval pouze v souvislosti s kinematografickým průmyslem. V tomto ohledu se zkratka CPV pojí s reklamou promítanou v kině a označuje cenu za zásah jednoho diváka. CPV se v českém prostředí pohybuje běžně okolo 2-4 Kč.

CPV – příklad:

Kino má CPV nastavenou na 3 koruny. Při promítání dlouho očekávaného pokračování sci-fi ságy Star Wars byl vyprodán celý sál, který má kapacitu 100 míst. Za 30vteřinovou reklamu před začátkem filmu tedy zadavatel reklamy zaplatil 3 000 Kč.

CPV na internetu

V současnosti se model CPV dostává i do internetového prostředí, a to díky velkému virálnímu potenciálu videí. Například na sociální síti Facebook může inzerent zaplatit za 10sekundová zhlédnutí své videoreklamy. Tato možnost se hodí především pro ty zadavatele reklamy, pro něž je důležité, aby upoutali pozornost příjemců na požadovanou dobu.

Reklamu založenou na CPV nabízí také vyhledávač Google. Zadavatel reklamy si zde může zvolit maximální CPV (záleží podle očekávaného zásahu, konkurence,…) a za reklamu platí tehdy, pokud příjemce zhlédne minimálně 30vteřinové video (nebo méně, pokud má video kratší stopáž) nebo vykoná určitou konverzi.

Další způsoby placení za reklamu

Hledáte konkrétní pojem?