MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Blog

Hledáte konkrétní pojem?

Blog je webová stránka, na kterou přispívá pouze jeden autor, případně malá skupina autorů. Založení i provoz blogu je zdarma, a to přes platformu blogger.com či wordpress.com, které jsou v současnosti nejvyužívanější. Dříve mnoho bloggerů, jak se autorům blogu říká, působilo i na platformě blog.cz, která je však již zastaralá. Slovo „blog“ vzniklo zkrácením anglického „web log“, což lze přeložit zhruba jako webový zápisník.

Blog – prostor pro vyjádření

Blogy tvoří široké spektrum různě zaměřených stránek – od autorských blogů, kde se bloggeři vyjadřují na libovolná témata, přes blogy o vaření, módě, kosmetice či sportu, až po blogy různých firem nebo internetové deníčky náctiletých.

Blog je v dnešní době pro mnoho lidí alternativou magazínů či komerčních webů. Čtenář se totiž lépe ztotožní s bloggerem, u kterého má pocit, že jej „zná”, než s více či méně anonymním redaktorem. Z tohoto důvodu bývají blogy často využívány jako marketingový nástroj firem, které prostřednictvím spolupráce s bloggery dostávají do povědomí čtenářů své produkty. To platí především pro blogy o módě, kosmetice a životním stylu, kde je snadné zaměření na konkrétní cílovou skupinu.