Přeskočit na obsah

DTP

DTP je zkratka anglického spojení desktop publishing, který doslova znamená publikování na psacím stole.

DTP a tvorba tištěných médií

Zkratka DTP v první řadě pojmenovává proces výroby tištěných médií pomocí počítače. Pojem se používá od 80. let 20. století, kdy se začaly více využívat počítače a vzniky sázecí programy, díky kterým počítač začal sloužit k vytváření grafické podoby novin. Jako DTP tak označujeme práci, během které grafik rozvrhne stránku (layout) a vloží do ní texty, obrázky a další grafické prvky. Výsledkem DTP nejsou jen noviny, ale i reklamní letáky, plakáty, cedule a podobně.

DTP může označovat také člověka, který se o proces stará, případně firmu či oddělení reklamní agentury, které připravuje dokumenty pro polygrafický tisk. Zároveň je DTP taky označení programu, který se k úpravě dokumentu používá.

chatgpt image 23. 9. 2025 14 12 46 - DTP

DSP (Demand Side Platform) představuje pro inzerenty nástroj, který jim umožňuje nakupovat reklamní prostor efektivněji, přesněji a datově podloženě. Díky DSP se zadavatel reklamy nemusí domlouvat individuálně s každým vydavatelem, ale nakupuje impresi v reálném čase v aukčním prostředí. Klíčovým benefitem je možnost kombinovat více datových zdrojů, které pomáhají zacílit reklamu na uživatele s největším potenciálem konverze. DSP zároveň poskytuje detailní reporting a analytiku, což umožňuje optimalizovat výkon kampaní v průběhu jejich běhu.

V KA využíváme DSP systémy nejen k nákupu mediálního prostoru, ale i k sofistikovanému řízení celých kampaní napříč kanály. Díky programatickému nákupu dokážeme efektivně škálovat kampaně od brandových aktivit až po výkonnostní remarketing. Pracujeme s pokročilým cílením, jako je lookalike modelování, behaviorální data nebo geografické segmentace. Klientům přinášíme maximální transparentnost – vidí, kde se jejich reklama zobrazuje, jaký má výkon a jak přesně se investovaný budget promítá do výsledků. Programatická reklama v DSP systémech je tak pro nás základním pilířem digitálních strategií.