DV360 – nové a lepší možnosti pro vaši online kampaň

Google DV360

Děláte online reklamu a obvyklé nástroje už pomalu narážejí na hranici možné výkonnosti? Pak je na čase zapojit další možnosti, které přinesou zvýšení dosahu i lepší zacílení vašich kampaní. Hitem současnosti, o kterém byste měli vědět, je platforma Google DV360.

Google a jeho služby jsou ve světě internetu určitě jedny z nejoblíbenějších po celém světě. Chrome má téměř 70% podíl na trhu, Gmail má více než 1,5 miliardy aktivních uživatelů a YouTube má každý měsíc přes 1,9 miliardy uživatelů. Není proto divu, že pokud se někdo rozhoduje o tom, kam dát reklamu na internet, Google ho obvykle napadne na prvním místě. Odhady uvádějí, že reklamy zobrazované v reklamní síti Google dosahují na přibližně 48 % internetu. To je působivé, nicméně při pohledu z druhé strany to ponechává prostor pro zlepšení, pokud je cílem dosah a maximální zásah. A proto, aby Google mohl nabídnout ještě více, přišel se službou DV360. Google Ads je dobrý začátek, nicméně můžete chtít víc.

 

Když Google Ads přestává stačit

 

Reklamní platforma Google ušla od svého prvního spuštění v roce 2000 dlouhou cestu a etablovala se jako hlavní platforma pro inzerenty a nákupčí médií. V průběhu dvou desetiletí Google reorganizoval a vyvíjel své produkty, aby lépe vyhovovaly měnícím se potřebám trhu. Mnoho firem a značek začíná s reklamou v Google Ads a to jim až do určitého bodu slouží dobře. Nicméně jak firmy rostou, mohou se zvyšovat také jejich marketingové rozpočty a nároky na výkonnost online kampaní. Pojďme se podívat na některé z klíčových rozdílů mezi Google Ads a DV360, které vám pomůžou rozhodnout, zda jste připraveni rozšířit své kampaně nad rámec kampaní v obsahové síti a ve vyhledávání a použít robustnější řešení, které může lépe sloužit potřebám vaší značky.

 

Co je Google Ads a co je Google DV360 a jak to funguje?

 

Google Ads (dříve Adwords) je široce používaná platforma pro nákup reklam, oficiálně nespadá pod Google Marketing Platform a je určena jako nástroj pro malé a střední podniky. Přestože umožňuje nákup obsahových médií prostřednictvím reklamní sítě Google (Google Display Network), má poměrně dost omezení týkajících se dosahu, formátů kreativ a typů využitých médií. Je ideální pro ty, kteří chtějí experimentovat s malými rozpočty, nebo pro ty, kteří se chtějí zaměřit na vyhledávací kampaně, protože v nich je největší síla Google Ads.

Google Display & Video 360

Google Display & Video 360 (DV360), dříve známý jako Doubleclick Bid Manager, je největší světová platforma pro programatický nákup reklam (DSP). Jako inzerent můžete využít prémiový inventář v různých reklamních formátech (obsahová reklama, multimédia, zvuk, video, nativní reklama, televize připojená k internetu). Sada pokročilých nástrojů a možnost využívat data první a třetích stran pomáhá inzerentům maximalizovat efektivitu a výkon a zlepšit tak návratnost investic do reklamy (ROI).

DV360 je integrováno s 90 reklamními burzami a přibližně miliardou webových stránek, což inzerentům umožňuje oslovit 90 % internetu. DV360 zaručuje, že inzerenti najdou správné uživatele na více kanálech a budou zobrazovat jejich reklamy u nejrelevantnějšího obsahu pomocí kontextových klíčových slov. Display & Video 360 umožňuje inzerentům používat mnohem přesnější cílení než Google Ads.

 

Video obsah je stále důležitější

 

Videokampaně představují pro značky obrovskou příležitost, protože 69 % spotřebitelů dává přednost tomu, aby se o nových produktech dozvědělo prostřednictvím videa, a 85 % lidí by chtělo od značek více videoobsahu. Google Ads umožňuje nakupovat reklamy na YouTube a zobrazovat videoreklamy na stránkách partnerů pro video společnosti Google. DV360 také nabízí přístup k reklamám na YouTube, ale nákupčí médií mohou také expandovat za hranice YouTube a využít inventář videí z více než 35 sdílených video služeb a prémiových videospotů na jiných webech. Uživatelé DV360 mají také možnost zakoupit programatické televizní reklamy.

 

Nativní reklamy jsou efektivní při budování značky

 

Další důležitou výhodou DV360 je možnost použít nativní reklamy. Nativní reklamy jsou jedním z nejvýkonnějších formátů reklamy. Uživatelé dvakrát častěji kliknou na nativní reklamy než na bannerové reklamy a nativní reklamy jsou efektivnější při zvyšování povědomí o značce. Zatímco Google Ads nabízí textové, grafické, multimediální a videoreklamy, jedinou možností nativní reklamy je v současnosti Gmail. Nákupčí médií však mohou využívat výhod nativních reklam prostřednictvím služby DV360, která nabízí programatické nativní reklamy ve třech formátech: obsahové reklamy, reklamy vyzývající k instalaci aplikace a videoreklamy.

 

Měli byste zvolit DV360 nebo Google Ads?

 

Při rozhodování mezi Google Ads a Display & Video 360 je třeba zvážit rozpočet versus možnosti. Google Ads je nejlepší pro uživatele s menším rozpočtem. Pokud nakupujete média s větším rozpočtem a máte zájem o škálování kampaní, rozšíření dosahu na prémiovější weby, větší kontrolu nad kampaněmi a využití výkonnějších formátů reklam, nic se nevyrovná DV360.

Jste připraveni spustit efektivnější mediální kampaně s DV360, ale potřebujete pomoc s tím, jak na to? Obraťte se na nás.