MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Hybridní vysílání HbbTV

Hledáte konkrétní pojem?

Domů > Slovník > Marketingové pojmy na písmeno H > Hybridní vysílání HbbTV

Hybrid Broadcast Broadband TV neboli HbbTV je kombinace televizního vysílání a širokopásmového internetu. Jedná se o interaktivní nadstavbu klasického televizního vysílání, díky které mohou diváci během pořadu sledovat novinky, vyhledávat informace, využívat videoarchiv a spoustu dalších funkcí, které HbbTV nabízí.

Požadavky pro příjem HbbTV

Využívání hybridní televize je podmíněno vlastnictvím zařízení, která HbbTV podporuje, a připojením k internetu. Televizory vyrobené přibližně po roce 2012 jsou touto podporou vybaveny prakticky všechny, před pořízením set-top-boxu se však doporučuje se o této možnosti předem informovat. Nutný je také příjem signálu DVB-T, satelitní nebo přes kabelovou televizi, někteří operátoři však HbbTV nevysílají.

Jak poznat, že HbbTV funguje?

Vysílání HbbTV poznáte jednoduše díky červenému tlačítku, které se občas objeví na obrazovce zpravidla vpravo dole a zase zmizí. Po aktivaci červeného tlačítka začnete HbbTV přijímat a pomocí dálkového ovladače současně s televizním vysíláním přijímat i další obsah připravený televizní společností.

Červené tlačítko je branou do HbbTV prostředí

Televizní stanice podporující HbbTV

V současné době podporují vysílání HbbTV Česká televize, Nova, Prima, Óčko a Seznam TV. Do budoucna se však díky velkému zájmu diváků o interaktivní vysílání počítá se zvyšujícím se počtem stanic, které HbbTV spustí. Každá stanice pojala hybridní vysílání podle svých preferencí a zájmu cílové skupiny diváků. Proto i obsah HbbTV je zcela odlišný.

HbbTV propojuje televizní vysílání s internetem

Reklama na HbbTV

Hybridní televize přináší divákům spojení televizního vysílání s možností využívat internet a inzerentům další cestu, jak divákům nabídnout zajímavý formát reklamy přímo na obrazovce při sledování oblíbeného pořadu. Průzkum ze začátku druhé poloviny roku 2018 ukázal, že funkce HbbTV využívalo přibližně 1,5 milionu českých diváků. Měření v dubnu 2019 potvrdilo stoupající trend a přišlo s číslem 2.600.000 diváků HbbTV

Reklama se na HbbTV objevuje výhradně po stisknutí červeného tlačítka, děje se tak tedy vždy v přítomnosti diváka. Proklik do reklamní aplikace probíhá opět stisknutím červeného tlačítka. Stejně jako u online kampaní lze i v případě reklamy na HbbTV měřit počet impresí, unikátních návštěvníků, CTR a procento odchodů.

Velkou výhodou reklamy na HbbTV je možnost pokročilého cílení důležitého pro oslovení cílové skupiny diváků. 

 

Kdo se dívá na HbbTV?

Věk diváků hybridní televize se pohybuje v širokém rozmezí 16 – 54 let a jedná se především o uživatele z větším měst socioekonomické klasifikace A, B a C1.

A

Top manažeři a profesionálové s nejvyšším vzděláním

B

Střední management

C1

Nemanuální pracovníci s vysokým vzděláním, kvalifikovaní pracovníci, vlastníci, firem

Podíl HbbTV v krajích
Uživatelé HbbTV demografie