Přeskočit na obsah

Klamavá reklama

Klamavá reklama je šíření informací o produktu či podniku, které o něm vyvolají nepravdivou, a tedy klamnou představu. Jedná se o jednání spadající do kategorie tzv. nekalé soutěže v reklamě. Prostřednictvím klamavé reklamy může subjekt vygenerovat zisk a prospěch, a to na základě zkreslených, nepravdivých informací.

Jakou formu může mít klamavá reklama?

Klamavá reklama se může objevit v mluveném a psaném projevu, ale i prostřednictvím fotografií, videí a podobně. Platformou pro její šíření jsou často různá masmédia.

Zajímavé je, že údaje, které klamavá reklama udává, mohou být i pravdivé. O tom, zda reklama je či není klamavá, rozhoduje fakt, jestli dané informace mohou být vzhledem k okolnostem (např. zatajení podstatného faktu) interpretovány špatně a člověka uvést v omyl. Klamavá reklama je například i několikanásobně větší obal, než by byl na onen reálný produkt zapotřebí.

Za klamavou reklamu se naopak nepovažuje přehánění typu „nejlepší, nejoblíbenější“, které každý běžný spotřebitel vnímá s rezervou.

banner 50 - Klamavá reklama

Ve společnosti Key Advantage přistupujeme ke každé reklamní kampani s maximální odpovědností a dbáme na to, aby veškerá komunikace byla transparentní, etická a v souladu s právními normami. Klamavá reklama nejen ohrožuje důvěryhodnost značky, ale také může mít právní důsledky, což je důvod, proč vždy klademe důraz na pravdivost a přesnost sdělení. Při tvorbě reklam zajišťujeme, že všechny informace jsou jasné, srozumitelné a správně reflektují vlastnosti produktů nebo služeb. Naše týmy se řídí nejen zákonnými požadavky, ale také nejvyššími standardy etiky, což našim klientům pomáhá budovat dlouhodobou důvěru u zákazníků.

Kromě samotného obsahu se zaměřujeme i na způsob, jakým je reklama prezentována. Dbáme na to, aby nebyly využívány manipulační techniky nebo zavádějící vizuální a textové prvky. S pomocí důkladné kontroly a schvalovacího procesu před spuštěním kampaní minimalizujeme riziko jakýchkoliv nepřesností či nesprávných interpretací. V Key Advantage věříme, že poctivý přístup k reklamě je nejen správný, ale také dlouhodobě přináší značkám větší loajalitu a silnější postavení na trhu.