MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Marketing na sociálních sítích

Marketing na sociálních sítích

Marketing na sociálních sítích je forma digitálního marketingu, která využívá sociální média (Facebook, Instagram, Twitter nebo X, TikTok a další) k propagaci produktů, služeb nebo značek.

Tato forma marketingu zahrnuje víceré klíčové prvky:

  • Obsahový marketing – Vytváření zajímavého a relevantního obsahu pro klíčovou skupinu. Stejně se sem zahrnuje tzv. uživatelsky vytvořený obsah (User Generated Content), který značky často sdílí.
  • Placená reklama – využívaní placených reklamních kampaní s cílením na přesné cílové skupiny
  • Influencer marketing – spolupráce s influcencery (jednotlivci s dosahem a vlivem na sociálních sítích), kteří šíří jméno značky, produktu nebo služby. Tito influenceři jsou buď placení finanční částkou, nebo tzv. bartrem – za propagaci daného produktu, dostanou produkt zdarma a podobně.
  • Interakce – aktivní účast s komunitou, odpovídaní na komentáře, dotazy, rozličné souťeže či akce které zvyšují zapojení komunity. Každá část je stejně důležitá a slouží k budovaní komunity, propagování značky a podporu prodeje produktů nebo služeb.

Hledáte konkrétní pojem?