Přeskočit na obsah

Marketingový výzkum

Ten, kdo chce úspěšně a efektivně vést firmu, tak by při tvorbě marketingové či celopodnikové strategie neměl zapomínat na marketingový výzkum. Tímto pojmem se označuje získávání komplexních informací o obchodním trhu či chování zákazníků.

Marketingový výzkum se v praxi často používá jako zpětná vazba k nabízeným produktům či službám, ale slouží také při plánování marketingové strategie, odhadování cílové skupiny, apod. Marketingový výzkum využívají marketingoví specialisté v různých variantách, aby získali informace o spotřebitelích, jejich názorech na nabízený produkt, cenu, distribuční kanály či jejich prostřednictvím zkoumají efektivnost marketingové komunikace se zákazníky.

Marketingový výzkum – kvalitativní vs. kvantitativní

Metody marketingového výzkumu jsou buď kvantitativní, nebo kvalitativní. Kvantitativní výzkum využívá statistických modelů a pomocí standardizované techniky sběru dat (např. dotazníky) slouží pro měření dané problematiky. Naopak kvalitativní výzkum slouží k poznání názorů a myšlení jednotlivců, díky čemuž do zkoumané problematiky proniká hlouběji.

banner 27 - Marketingový výzkum

Ve společnosti Key Advantage vnímáme marketingový výzkum jako klíčový nástroj pro pochopení trhu, zákazníků a konkurence. Díky detailnímu sběru a analýze dat dokážeme identifikovat potřeby a přání cílových skupin, odhalit příležitosti na trhu a poskytnout strategická doporučení, která klientům pomohou dosáhnout jejich obchodních cílů. Naše výzkumy zahrnují jak kvalitativní, tak kvantitativní metody, od dotazníkových šetření a fokusních skupin až po analýzu tržních trendů a zákaznického chování. Využíváme pokročilé nástroje a technologie, které nám umožňují zpracovávat data do přehledných výstupů a návrhů, jež jsou přímo aplikovatelné v marketingových strategiích. Díky marketingovému výzkumu od Key Advantage získáte jasnou konkurenční výhodu a hlubší pochopení vašeho trhu.