Online marketing je klíčový pro úspěch na internetu

Máte eshop nebo web, přes který získáváte poptávky a zákazníky? Pak je pro vás klíčové mít dobře fungující online marketing.

Stejně jako každý jiný způsob marketingu má také online marketing (také označovaný jako internetový marketing, e-marketing nebo web-marketing) za cíl pomoci prodat více zboží většímu množství zákazníků a utržit za to více peněz. Velká část internetových projektů a eshopů selhává právě proto, že nemá dobře zvládnutý internetový marketing.
Pojem online marketing se začal objevovat s rozvojem eshopů a  internetových obchodů a podnikání na internetu obecně. Online marketing vychází z klasických marketingových postupů, které se používají i mimo prostředí internetu. Je tedy dobré si na začátku ujasnit základní věci jako kdo je cílová skupina, jak přemýšlí, na co budou nejlépe reagovat, co jim mohu nabídnout, jakými komunikačními kanály k nim nabídku dostat atd.

Co vše zahrnuje online marketing?

Internetový marketing tvoří celek, který zahrnuje více oblastí a od webdesignu, přes optimalizace pro vyhledávače (SEO) po PPC reklama a mediální kampaně.
Jedním z hlavních cílů online marketingu je navyšování návštěvnosti webu, zvyšování povědomí o značce nebo i získávání nových zákazníků a obchodů skrze webové stránky (navyšování konverzního poměru).

Online marketing zahrnuje nespočet taktik, nástrojů a úzce i široce zaměřených postupů. Do online marketingu spadají například:

Obsahový marketing – má za úkol přitahovat zákazníky pomocí obsahu, který baví, pomáhá nebo vzdělává.
Webové stránky – web nebo e-shop, na které jsou směřováni uživatelé internetu.
SEO – cesty k dosažení lepšího umístění webových stránek ve výsledcích vyhledávání internetových vyhledávačů.
Sociální sítě – oslovení možných zákazníků prostřednictvím Facebooku, Instagramu apod.
PPC (Pay Per Click) – tato metoda využívá různá textová sdělení nebo bannery k nalákání zákazníků, platí se přitom za tzv. proklik, tedy přivedení zákazníka na web.
E-mail marketing – jedná se stále o efektivní metodu. Za pomoci emailů či newsletterů se formuje vztah mezi odesílatelem a příjemcem.
A mnoho dalších …