MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Optimalizace webových stránek

Optimalizace webových stránek

Optimalizace webových stránek je proces, při kterém se provádějí různá technická a obsahová opatření na webových stránkách s cílem zlepšit jejich viditelnost ve výsledcích vyhledávačů, přitáhnout nové zákazníky či vylepšit zákaznícký zážitek na stránkách. Hlavním cílem je mít stále se zlepšující webové stránky, které pomáhají společnosti dosáhnout jejich cílů. Důležité pro optimalizaci webu je vycházení z analytik a dat, testovaní na uživatelích (například A/B testování ) až následné zapracovaní na živou stránku.

Typickými součástmi optimalizacemi jsou:

  • SEO (Search Engine Optimization) – optimalizace textového obsahu, klíčových slov, odkazů či zdrojového kódu k dosažení co nejlepší pozice ve výsledcích vyhledávaní.
  • Technická optimalizace – vylepšování rychlosti stránek, URL struktury či responzivity webu na rozličných zařízeních.
  • Optimalizace uživatelského rozhraní a uživatelské skušenosti (UI a UX) – přehlednost stránky, design, funkčnost a použitelnost jednotlivých elementů.

Hledáte konkrétní pojem?