MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Page Rank

Hledáte konkrétní pojem?

[wpseo_breadcrumb]

Page Rank je algoritmus na určování důležitosti webových stránek z pohledu vyhledávače. Každá stránka webu má hodnotu od nuly do desíti v logaritmické stupnici Page Ranku. Page Rank počítá počet a kvalitu zpětných odkazů na stránku, hodnota Page Ranku tedy má odhadnout jak populární, významná stránka je. Funguje na předpokladu, že významnější weby mají větší šanci, že je na ně odkázáno. Stránky s vysokým Page Rankem se tedy díky množství odkazů lépe zobrazují ve výsledcích hledání.

Page Rank a jeho historie

S algoritmem Page Ranku přišel Google pro upřesnění výsledků svých vyhledávacích nástrojů. Navrhli ho v roce 1996 programátoři Larry Page a Sergey Brin. Název Page Rank tedy vychází ze jména jeho zakladatele – „Pageovo hodnocení“ – zároveň ale doslova znamená „stránkové hodnocení“. Většina vyhledávačů má své rankovací systémy podobné Page Ranku. Seznam například uděluje stránkám S-Rank.