MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

PR agentura

Hledáte konkrétní pojem?

[wpseo_breadcrumb]

PR agentura (angl. Public Relations Agency) je specializovaná společnost, která svým klientům na základě zkušeností a odborných znalostí poskytuje za úplatu následující služby:

  • navrhuje, vytváří a zajišťuje PR kampaněreklamy
  • zajišťuje komunikaci klienta s médii, státními orgány, akcionáři, municipalitami a podobně

PR agentury se postupně vyčlenily z reklamních agentur, které se specializují na veškeré činnosti komerční komunikace.

PR agentura a její chod

Každá PR agentura zpravidla zaměstnává tým schopných a zkušených pracovníků, v jejichž čele stojí account manager. Jeho úkolem je komunikace s klientem, příprava kampaní a komunikace s cílovými skupinami a médii. K ruce mu bývá většinou takzvaný account executive, který vyřizuje praktické záležitosti okolo přípravy a průběhu kampaně, administrativu a tak dále. Následuje tým specialistů, kteří se společně starají o bezproblémový chod a úspěšné dokončení zakázek.