MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Příbal

Jako příbal se běžně označuje reklamní předmět nebo dárek přibalený k magazínu. Příbaly většinou využívají lifestylové magazíny nebo časopisy pro ženy a dívky.

Příbal – od malých vzorků až po kabelku

Příbal má většinou podobu nějakého malého dárku, často se jedná o malé balení, tedy vzorek (sample), nějakého produktu na vyzkoušení. Jako příbalová reklama tak může být použit vzorek pracího prášku, krému či jiného produktu, ale také nová příchuť tyčinek, žvýkaček a podobně. Některé magazíny využívají jako příbal větší dárky, například diáře, bižuterii či módní doplňky, jako jsou kabelky, šátky a podobně. Aby příbal nevypadl, bývá časopis zabalený do fólie.

Příbal slouží nejen jako reklama, ale také zvyšuje atraktivitu magazínu, a tím i jeho prodaný náklad.

Hledáte konkrétní pojem?