MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Animatic

Hledáte konkrétní pojem?

[wpseo_breadcrumb]

Jako animatic se označuje audiovizuální materiál, který vzniká ještě před samotnou produkcí televizního spotu. Používá se například v reklamním průmyslu pro testování kreativního konceptu.

Jak vzniká animatic?

Celý proces probíhá obvykle tak, že reklamní agentura vytvoří několik konceptů, které se zpracují do formy storyboardů a prezentují se zadavateli reklamy, který je klientem agentury. Klient vybere a schválí koncept, jenž je dále testován v animované podobě. Zde už pracujeme s nástrojem nazvaným animatic. Ten představuje sérii obrázků ze storyboardů zobrazených v sekvenci s hrubým dialogem nebo hudebním podkresem. Jde tedy o animovaný storyboard. Pokud koncept projde testy, přichází na řadu produkce spotu, tedy jeho natočení.

Animatic nabízí lepší představu o tom, jak scéna bude vypadat, jaký bude pohyb a načasování. Slouží také k testování toho, jak dohromady fungují obrázky se zvukem.