Competitive Intelligence (CI) nebo také konkurenční zpravodajství je cílený, legální a etický proces sbírání, zjišťování a vyhodnocování informací o konkurenčních firmách, ekonomickém prostředí i o vlastní firmě. Competitive Intelligence se využívá v různých oblastech podnikání, v mediálním prostředí jde často o systematické sledování investic do reklamy či komunikace k zákazníkům a podobně.
Competitive Intelligence pomáhá odhalit slabé stránky konkurence
Informace získané prostřednictvím competitive intelligence jsou dále uspořádány, propojeny, vyhodnoceny a analyzovány tak, aby mohly být využity ve prospěch firmy. Data mohou pomoci odhalit slabé a silné stránky konkurence, rozpoznat její strategické záměry a provést správně rozhodnutí, kterým může být firma zvýhodněna oproti konkurenci. Posbírané informace tak mohou ovlivnit rozhodnutí a fungování organizace.
V Key Advantage je Competitive Intelligence nedílnou součástí každé přípravy kampaní a strategií. Pracujeme s kombinací veřejně dostupných dat, monitoringových nástrojů (například AdMonitoring, NetMonitor nebo Collabim) a vlastních analýz, abychom měli co nejpřesnější představu o aktivitách konkurence. Sledujeme nejen mediální investice, formáty a kanály, ale i tonalitu komunikace, používané slogany nebo vývoj vizuální identity. Díky tomu dokážeme včas odhalit trendy, které konkurence testuje, a nabídnout našim klientům inovativnější řešení.
Získaná data ale nikdy nevyužíváme jen pasivně – u nás v KA je CI vždy propojeno s implementací do strategie. Pokud například zjistíme, že konkurence masivně investuje do televize, ale zanedbává digitál, navrhneme klientovi efektivní media mix, který tuto mezeru využije. Stejně tak pokud analýza ukáže, že konkurence sází na generické vizuály, doporučíme unikátní kreativní přístup s vyšší vizibilitou a zapamatovatelností. Competitive Intelligence vnímáme jako praktický nástroj pro tvorbu konkurenční výhody, nikoli jen jako sběr dat do tabulek.