DINKY je akronym pro anglický výraz „Double Income, No Kids Yet“, které lze přeložit jako „dvojí příjem, dosud žádné děti“. Zkratkou DINKY se tedy označuje konkrétní cílová skupina, která je pro marketing velmi důležitá, neboť má velký nákupní potenciál.
DINKY = cílová skupina s velkým nákupním potenciálem
Do cílové skupiny DINKY jsou zařazovány mladí lidé, kteří žijí v partnerském vztahu, mají každý své zaměstnání (a tedy dva příjmy) a na druhou stranu nemají vesměs žádné závazky. Proto si mohou dovolit více utrácet než například cílová skupina, kterou tvoří rodiny s dvěma dětmi. Lidé označení jako DINKY obvykle disponují velkou touhou nakupovat, získávat co nejlepší či nejnovější produkty a často je pro ně nakupování zábavou.
Marketingový pojem DINKY vznikl v 80. letech minulého století, tedy v době, kdy byla na vrcholu kultura YUPPIE. Trend DINKY, kdy mladí lidé oddalují založení rodiny, prohloubila ekonomická krize, která je spojena s první dekádou 21. století.

DINKY patří mezi segmenty, které marketéři velmi často cíleně oslovují. Tito lidé se vyznačují vysokou ochotou investovat do zážitků, cestování, moderních technologií, módy nebo gastronomie. Díky absenci finanční zátěže spojené s výchovou dětí se jejich rozpočet orientuje především na osobní růst, zábavu a lifestyle produkty. Typické je i to, že si rádi připlatí za kvalitu, prémiové značky nebo za služby, které jim šetří čas.
V Key Advantage pracujeme s publikem DINKY napříč různými kampaněmi – ať už jde o prémiové značky oblečení, moderní technologie, gastronomii nebo cestování. Využíváme datové segmenty v reklamních systémech a kombinujeme je s behaviorálním cílením, aby komunikace byla co nejrelevantnější. Pro tuto skupinu navrhujeme kreativní koncepty, které staví na emocích, zážitcích a unikátnosti, protože právě tyto hodnoty DINKY zákazníky motivují k nákupu.