Nativní reklama je typ online reklamy, který je navržen tak, aby se vizuálně a kontextově integroval do obsahu, ve kterém se zobrazuje. Na rozdíl od tradičních bannerových reklam nebo pop-up oken, nativní reklamy vypadají a chovají se jako běžný obsah na webové stránce, blogu nebo sociální síti. Mohou mít formu článků, blogových příspěvků, videí, infografik nebo jiných typů obsahu, které poskytují hodnotu pro uživatele a zároveň propagují značku nebo produkt.
Nativní reklama je oblíbená mezi marketéry, protože je obecně méně rušivá a invazivní pro uživatele než tradiční bannerové online reklamy. Je většinou navržena tak, aby poskytovala užitečné a relevantní informace, které se přirozeně integrují do uživatelského zážitku. To může vést k vyšší míře zapojení uživatelů, lepšímu zapamatování značky a vyšším konverzním sazbám.
Nicméně, vytváření efektivní nativní reklamy vyžaduje pečlivé plánování a strategii. Inzerenti musí pečlivě vybrat platformu a formát, které nejlépe odpovídají jejich cílovému publiku a marketingovým cílům. Musí také vytvořit kvalitní obsah, který je zajímavý, hodnotný a relevantní pro uživatele. Navíc, i když je nativní reklama méně rušivá, musí být stále jasně označena jako reklama, aby byla v souladu s pravidly a nařízeními pro online reklamu. Nativní reklamu nabízí zejména velké zpravodajské weby jakou jsou idnes.cz, seznam.cz, denik.cz či aktualne.cz.