Přeskočit na obsah

Sociální sítě

Pro sociální sítě existuje anglický výraz Social Media, tedy sociální média. Obecně se jedná o skupinu internetových společenských nebo komunitních sítí, které poskytují registrovaným členům prostředí pro vzájemnou komunikaci.

Virtuální propojování lidí na internetu umožňuje snadnou komunikaci, sdílení společných zájmů a aktivit. Uživatelé sociálních sítí spolu mohou nejen komunikovat, ale i veřejně (či částečně veřejně) sdílet různé informace, videa, obrázky, fotografie, hrát hry a podobně.

Nejznámější a nejvýznamnější sociální sítě:

  • Facebook – platforma pro vytváření osobních i firemních profilů
  • Google + – obdoba Facebooku
  • Twitter – platforma pro mikroblogy
  • LinkedIn – pracovní sociální síť
  • Myspace
  • YouFace
  • Ask.fm
  • Tumblr
  • Nety

V českém prostředí vznikly například sociální sítě Lidé.cz, Líbímseti.cz, Spolužáci.cz, ČSFD.cz, SCUK.cz, SportCentral.cz nebo SitIT.cz.

Za sociální sítě jsou dnes považovány i servery pro hromadné nakupování (Groupon), linkovací weby (Delicious) nebo všelijaká diskusní fóra, kde si uživatelé mění své zkušenosti a poznatky.

Marketing a sociální sítě

Sociální sítě jsou ideálním prostředí pro zadavatele reklamy. Existuje zde totiž obrovská spousta lidí, na které lze velmi dobře zamířit potřebná reklama podle jejich věku, pohlaví, zájmů a tak dále. Marketing je tedy dnes již nedílnou součástí sociálních sítí.