MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Off time

Hledáte konkrétní pojem?

[wpseo_breadcrumb]

Vysílací čas v televizi i rozhlasu lze podle počtu sledovanosti rozdělit do dvou části – prime time a off time. Zatímco termín prime time označuje dobu vysílání s největším počtem posluchačů a diváků, off time vyjadřuje pravý opak. Veškerý čas mimo špičku vysílání lze označit jako off time. U televizního vysílání jde především o dopolední či pozdně noční vysílání, rozhlasové stanice mají naopak nejmenší dosah v odpoledních hodinách.

Off time a cena reklamy

Off time je také důležitým pojmem pro všechny, kteří mají v plánu využít rozhlasu či televize k umístění reklamyCena reklamního prostoru se totiž výrazně liší právě v závislosti na vysílací době. Během off time lze pořídit reklamní prostor mnohem levněji než během prime time, je však také potřeba počítat s menším dosahem. Off time využívají televizní i rozhlasové stanice velmi často k vysílání repríz a divácky méně zajímavých pořadů.

Off time také úzce souvisí s pojmem daypart, který se používá jako označení části dne.