MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Rozšířená realita

Jako rozšířená realita (angl. Augmented reality) se popisuje stav, kdy je skutečný svět doplněný o virtuální prvky vytvořené digitální počítačovou technologií. Jedná se o dynamicky se rozvíjející technologii, která nabízí využití i pro marketing a reklamu.

Rozšířená realita v praxi

Rozšířená realita se dá navodit prostřednictvím např. chytrého telefonu, který využívá fotoaparát zařízení a k obrazu skutečnosti přidává digitální informace. Příkladem je situace, kdy chytrý telefon se zapnutou speciální mobilní aplikací namíříme na budovu a kromě jejího obrazu se nám na displeji telefonu ukáží zajímavosti o budově či poznámky lidí, kteří tu už byli a používali stejnou aplikaci.

Rozšířená realita prozatím není běžnou součástí našeho každodenního dne, ale čím dál víc se tomuto stavu blíží. A to díky populárním aplikacím jako Layar, Sekai Camera či hra Pokémon Go, která se stala celosvětovým fenoménem (více o Pokémon Go zde).

Hledáte konkrétní pojem?