MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

URL

Zkratka URL označuje anglický termín Uniform Resource Locator, což v češtině znamená „jednotná adresa zdroje“. URL je pojem z internetového prostředí a popisuje se jako řetězec znaků s definovanou strukturou, jenž slouží pro přesnou identifikaci dokumentů na internetu. URL se občas označuje jako „odkaz“ či „link“.

Příklad URL:

www.spektrumzdravi.cz

„WWW“ je doména třetí úrovně, „spektrumzdravi“ doména druhé úrovně a „cz“ doména nejvyššího řádu (tzv. generická).

URL a marketing

Pojem URL se skládá ze spousty technických parametrů, které však pro oblast marketingu nejsou až tak důležité. A co je tedy v tomto ohledu potřebné vědět? Pokud si zakládáte tak volba URL je velmi důležitá, neboť se projeví na jeho návštěvnosti a viditelnosti.

Proto je nejlepší vybrat jméno domény druhé úrovně krátké, výstižné a snadno zapamatovatelné (jako např. www.spektrumzdravi.cz nebo www.propeople.cz). Také je užitečné, pokud URL obsahuje klíčové slovo – daný odkaz na web se bude lépe zobrazovat ve vyhledávačích.

Hledáte konkrétní pojem?