Adman je prestižní ocenění, které je udělováno významným osobnostem za celoživotní přínos české reklamě.
Ocenění Adman se neuděluje každoročně
O udělení titulu Adman rozhoduje prezidium Asociace reklamních agentur (AKA) a návrh musí získat podporu alespoň dvou třetin všech jeho členů. Vyhlašuje se v rámci každoročního galavečera Effie, avšak neuděluje se každý rok. Pocta Adman byla udělena poprvé v roce 2004, kdy ocenění získal Jiří Mikeš. Poté ji získali ještě Josef Havelka (2005), Marek Šebesťák (2006), Evžen Hart (2009) a Vladimír Zeman (2011).
Poctu symbolizují zlaté manžetové knoflíčky, na nichž je vyryto písmeno A.
Ocenění Adman má v českém reklamním prostředí obrovskou váhu nejen kvůli své exkluzivitě, ale i proto, že odráží skutečný a dlouhodobý přínos oceněného pro celý obor. Nejde jen o uznání za úspěšné kampaně či kreativní nápady, ale také za schopnost ovlivňovat směřování české reklamy, mentorovat nové talenty a posouvat profesní standardy. Držitel tohoto titulu bývá považován za vzor a inspiraci pro ostatní marketéry, kreativce a stratégy. Samotný proces nominace a schvalování je velmi přísný, což dodává ocenění vysokou prestiž.
Čestný titul udělený AKA
- Nemá žádnou souvislost s orgány AKA a rozhodováním v asociaci nebo jí zřizovaných organizacích
- Není spojen s žádnou finanční nebo věcnou odměnou
- Nositel titulu jej může používat ve svůj prospěch v komunikaci