ATS neboli Average Time Spent je mediální ukazatel délky sledovanosti nebo poslechu. Je to průměrná celková doba strávená u konkrétního média, tedy u televize, rádia či na internetu. Hodnota se udává v sekundách a počítá se jako vážený průměr časů odsledovaných diváky v daném časovém úseku.
ATS se počítá pro určitý pořad nebo časový úsek
Average Time Spent (ATS) tedy ukazuje, kolik času v průměru strávili diváci, posluchači či návštěvníci určité cílové skupiny, která je měřena, sledováním konkrétního televizního pořadu, poslechem určité rádiové stanice nebo návštěvou dané internetové stránky. ATS může být vypočítán pro určitý pořad nebo časový úsek, například den nebo týden.
ATS (Average Time Spent) je mediální ukazatel, který vyjadřuje průměrný čas strávený sledováním nebo poslechem konkrétního média – televize, rádia či online obsahu. Hodnota se udává v sekundách a počítá se jako vážený průměr času, který lidé v dané cílové skupině u média skutečně strávili. ATS se používá například pro vyhodnocení sledovanosti pořadu, poslechovosti stanice nebo návštěvnosti webu v určitém časovém úseku.
V KA využíváme ukazatel ATS při analýze účinnosti kampaní a plánování mediálního mixu. Díky němu dokážeme zjistit nejen kolik lidí zasáhla například televizní nebo rádiová kampaň, ale také jak dlouho u média vydrželi. To nám pomáhá přesněji posoudit hodnotu reklamního prostoru a určit, zda se investice do daného kanálu vyplácí.
Ukazatel ATS kombinujeme s dalšími metrikami, jako je reach nebo GRP – Gross Rating Point. Díky tomu umíme klientům připravit detailní reporting, který ukazuje nejen zásah, ale i hloubku spotřeby médií. Výsledkem jsou efektivněji rozdělené rozpočty a kampaně, které doručí silnější výsledky.