Přeskočit na obsah

Channel Neutral Planning

Pojem Channel Neutral Planning se používá pro takový přístup k plánování komunikačního mixu, kdy je základem určení cílů kampaně, určení strategie, pomocí které se těchto cílů bude dosahovat, a následně teprve určení kanálů, kterými bude toto komerční sdělení šířeno k cílové skupině.

Při Channel Neutral Planning se strategie neurčuje na základě kreativity zpracovatelů reklamy, ale na základě potřeb zadavatelů.

Channel Neutral Planning je moderní přístup k plánování komunikace, který odstraňuje předpojatost vůči konkrétním médiím. Na rozdíl od tradičních postupů, kde je často preferována televize, tisk nebo online jen proto, že s nimi má zadavatel či agentura nejlepší zkušenost, zde je postup obrácený. Nejprve se určí cíle kampaně (např. zvýšení povědomí, generování leadů, posílení loajality), poté strategie, a teprve nakonec se vyberou kanály, které tuto strategii dokáží nejlépe naplnit. Výsledkem je efektivnější alokace rozpočtu a větší šance, že kampaň skutečně zasáhne požadované publikum.

chatgpt image 22. 9. 2025 16 25 48 - Channel Neutral Planning

V Key Advantage (KA) se Channel Neutral Planning snažíme využívat vždy tam, kde klienti potřebují jasně měřitelný výsledek a maximální návratnost investice. Nepreferujeme jedno médium jen proto, že je „tradičně silné“, ale navrhujeme mediální mix podle dat, cílových skupin a charakteru značky. Díky vlastnímu výzkumu, testování a pokročilým nástrojům (např. afinitní analýzy médií, benchmarking konkurence nebo predikční modely výkonu) dokážeme sestavit plán, který stojí na strategii a cílech, nikoli na náhodném výběru médií. Tímto způsobem stavíme kampaně, které mají dlouhodobý efekt a skutečně podporují byznys klienta.