MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Claim

Hledáte konkrétní pojem?

[wpseo_breadcrumb]

Claim neboli slogan by měl být nedílnou součástí každé značky či společnosti a částečně tak tvořit jeho image. Jedná se o krátké heslo, které se pojí se značkou. Profesionální a vydařený claim zvyšuje povědomí o značce neboli Brand Awareness u potenciálních zákazníků. Ideální stav nastává tehdy, když se řekne konkrétní slogan a člověk si ihned vybaví danou značku či produkt.

Jak vytvořit kvalitní claim?

Kdyby šlo jednoduše podle nějaké učebnice říct, jak vytvořit claim neboli slogan, který bude úspěšný, tak je svět podobnými slogany zahlcen. Ve skutečnosti je to však tak, že se musí sejít spousta okolností, aby se claim mohl považovat za vydařený. Přesto existují základní pravidla, kterých by se měl každý marketingový specialista držet při vytváření sloganu.

Kvalitní slogan by měl být navýsost originální, kreativní, vtipný, krátký a lehce zapamatovatelný. V audiovizuálních či psaných reklamách by se měl claim objevit vždy za produktem, respektive na konci reklamy. Vymyslet však takovou kombinaci není vůbec jednoduché.

Ukázky slavných sloganů:

  • „Když ji miluješ, není co řešit“ (Kofola)
  • „ Just do it“ (Nike)
  • „ Today. Tomorrow. Toyota“ (Toyota)

Pokud chcete své značce vytvořit profesionální slogan, který si lidé opravdu zapamatují, obraťte se na naši společnost key advantage s.r.o. Naši zkušení kreativci vám vymyslí claim přesně podle vašich představ. Jak říká naše motto, marketing musí prodávat!