MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Copywriter

Copywriter je člověk, který se věnuje tvorbě kreativních, čtivých a poutavých textů především z oblasti reklamy a marketingu, které mají za cíl podpořit prodej produktu nebo ho dostat do podvědomí zákazníků. Copywriter píše například reklamní texty, inzeráty, tiskové zprávy, plní textový obsah webových stránek nebo také vymýšlí názvy firem či jejich motta a slogany. Copwriter působí buď na volné noze nebo je zaměstnaný v mediální či reklamní agentuře.

Slovo copywriter vzniklo spojením dvou anglických slov „copy“ a „writer“. Copy se v tomto kontextu překládá jako hlavní reklamní sdělení a writer se dá přeložit jako spisovatel či autor psaných textů. Copywriting nabývá na významu především v posledních letech, a to díky elektronickým médiím a on-line komunikaci. Přesto je za jednoho z nejvýznamnějších copywriterů považován David Ogilvy, který tvořil úspěšné inzeráty a reklamy už v 60. letech 20. století.

Copywriter – předpoklady pro výkon povolání

  • mít přehled o světě, umět naslouchat lidem
  • být dobrý psycholog, umět se vžít do mysli zákazníku
  • rozumět základům marketingu, internetové komunikace a SEO
  • být kreativní a mít chuť psát
  • umět perfektně jazyk

Zakládáte si nový web a nevíte si rady s jeho obsahem? Nebo chcete zviditelnit svou firmu či podpořit prodej vašeho produktu prostřednictvím reklamních textů? Mediální agentura key advantage s.r.o. a její profesionální copywriting je tu pro vás!

Hledáte konkrétní pojem?