Kontextová reklama je typem internetové reklamy, kterou se označují převážně textové inzeráty. Jak vyplývá z názvu tohoto pojmu, kontextová reklama se internetovým uživatelům zobrazuje podle kontextu – obsahu konkrétní webové stránky. Kontextová reklama je obvykle placena za proklik – viz PPC.
Kontextová reklama a klíčová slova
Jak vytvořit kontextovou reklamu? Zadavatel reklamy si musí zvolit správná klíčová slova v systémech, které se zabývají kontextovou reklamou a prodávají ji webům (např. Etarget, mClick,…). Pokud by zvolil špatná klíčová slova, tak hrozí, že se kontextová reklama bude zobrazovat na nerelevantních webech a nevyvolá tak adekvátní konverzi.
Příklad: U článku o receptech z cukety na webu Spektrumzdravi.cz se bude zobrazovat kontextová reklama z oblasti vaření či reklama na kuchyňské vybavení.
Ve společnosti Key Advantage využíváme kontextovou reklamu jako efektivní způsob, jak oslovit cílovou skupinu ve správný čas a na správném místě. Naše strategie se zaměřují na umístění reklamních sdělení přímo do relevantního obsahu, což zajišťuje vyšší míru zaujetí a interakce uživatelů. Pomocí analýzy klíčových slov, zájmů a preferencí cílového publika navrhujeme kampaně, které rezonují s jejich potřebami a aktuálními zájmy. Kontextová reklama v podání Key Advantage zvyšuje nejen povědomí o značce, ale také podporuje konverze a návratnost investic díky svému přesnému cílení a relevantnímu umístění.