MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Packshot

Hledáte konkrétní pojem?

[wpseo_breadcrumb]

Packshot je závěrečný obraz TV spotu, který zblízka zabírá propagovaný produkt, logo, název, slogan a někdy i cenovou nabídku, tak aby divák plně zaregistroval balení (v angličtině packaging – odtud packshot) a označení produktu. Packshot má za cíl zajistit produktu určité renomé v médiích, dostat se do povědomí spotřebitelů a stimulovat prodej. Obsah reklamy efektivně využívající packshotu si spotřebitel snadněji spojí s konkrétní značkou a samotný produkt pak v obchodě zaregistruje, dokáže identifikovat a koupí ho.

Jak vypadá packshot?

Packshoty dominují televizním reklamám. V průměrné třicetisekundové reklamě zabírají většinou dvě až pět sekund. Můžou mít podobu prosté fotografie produktu na bílém pozadí, ale můžou i využívat celé řad propracovaných efektů a rekvizit. Packshotů mimo TV reklamy využívá i tisková inzerce, jako packshot se označuje také product placement v seriálech či filmech.