MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Retail

Hledáte konkrétní pojem?

Pokud jste se již někdy setkali s anglickým výrazem retail, pak vězte, že označuje to jisté, co český ekvivalent maloobchod. Retail je takový druh obchodu, který předpokládá prodej menšího množství zboží libovolného typu. Maloobchod může poskytovat smíšený i druhový prodej.

Retail = maloobchod

Kromě prodeje zboží v malém množství je důležitým znakem retailu především prodej koncovým zákazníkům. Pokud prodejce poskytuje zboží osobám, které je dále používají pro vlastní či firemní účely, nazývá se retailerem (maloobchodníkem).

Opakem retailu je velkoobchod, u kterého dochází k prodeji velkého množství zboží. To bývá zpravidla poskytováno i obchodníkům, kteří jej následně prodávají ve vlastních obchodech či zákaznických sítích, tedy retailerům. Retail se tak bez velkoobchodu zpravidla neobejde. Díky nákupu ve větším kusovém množství může retailer nakoupit zboží z velkoobchodu za nižší cenu a produkty pak ve svém maloobchodu prodávat s přirážkou.