Přeskočit na obsah

AdMonitoring

AdMonitoring je jeden z projektů SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu), jehož cílem je komplexní sledování výdajů do celoplošné internetové reklamy. Projekt se zapojuje do monitoringu textové, flashové, obrazové i kombinované reklamy a umožňuje odhadnout reklamní výkony a investice do jednotlivých kampaní.

AdMonitoring a získávání dat

Projekt AdMonitoring získává data různými způsoby. Jednak díky přímé deklaraci médií, které se na účasti v projektu podílejí, jednak díky zapojení skenovacího robota Nettrack a také pomocí zpětné kontroly ve spolupráci s mediálními agenturami.

Data z projektu jsou Sdružením pro internetovou reklamu publikována každý měsíc, a to prostřednictvím on-line aplikace a výstupů. O nákupních podmínkách reklamních ploch na jednotlivých serverech pak informuje Ceníkové centrum, které je součástí projektu AdMonitoring.

AdMonitoring hraje klíčovou roli při zajištění transparentnosti a efektivity online reklamního trhu. Díky sběru a analýze dat pomáhá nejen vydavatelům a mediálním agenturám, ale i inzerentům lépe porozumět, kam a jak efektivně směřovat své rozpočty. Sledování zahrnuje nejen objem a formáty reklamy, ale i její umístění a frekvenci zobrazení. To umožňuje odhalovat trendy, monitorovat konkurenci a plánovat kampaně na základě reálných dat, nikoli odhadů.

chatgpt image 10. 8. 2025 20 11 00 - AdMonitoring

Jak to děláme v KA
V Key Advantage využíváme data z AdMonitoringu jako podklad pro mediální plánování i post-kampaňové vyhodnocování. Sledujeme, jaké formáty a servery přinášejí klientům nejlepší poměr cena/výkon, a porovnáváme je s aktivitami konkurence. Na základě těchto dat optimalizujeme mix kanálů, upravujeme kreativu pro nejvýkonnější plochy a včas reagujeme na nové příležitosti v online prostředí. Díky tomu dokážeme klientům zajistit nejen vyšší efektivitu investic, ale i strategický náskok před ostatními hráči na trhu.