MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Frekvence

Frekvence znamená četnost a označuje průměrný počet zásahů cílové skupiny určitým reklamním sdělením (kampaní) za určité období.

Je to tedy číslo, které nám udává o počet zobrazení reklamy jedné osobě. Frekvence tak ukazuje počty nebo podíly jedinců z cílové skupiny, kteří měli jeden kontakt s reklamní kampaní, dva kontakty a podobně. Může být také kumulativní, tedy říkat, kolik lidí mělo alespoň jeden kontakt, tedy jeden a více, a tak dále.

Co znamená vysoká frekvence?

Vysoká frekvence může být jednou z příčin neefektivní reklamy. Pokud se totiž jedna reklama ukazuje jedné osobě často, klesá její výkon. Dotyčný již nějakou akci vykonal, nebo ho reklama nezajímá, ale pořád se mu zobrazuje. Pokud se mu zobrazuje něco, co nechce vidět, možná začne reklamu skrývat.

Počet zásahů publika reklamním sdělením, při němž je tato reklama nejúčinější, je označeno pojmem efektivní frekvence.

Hledáte konkrétní pojem?