Přeskočit na obsah

Budget

Slovo budget je označení převzaté z angličtiny a znamená rozpočet. Jde o sumu peněz přidělenou na určitou aktivitu či pro určité období.

Jako budget se označuje například firemní rozpočetrozpočet na projekt nebo rozpočet nutný k chodu firmy. Budget se stanovuje buď jednorázově pro dané účely, může být ale také dán budget na určité období a na danou činnost. Svůj budget mají organizace, aktivity i události.

Budget a marketing

S pojmem budget se setkáváme například také v marketingu, kde se takto označuje rozpočet kampaně. Marketingový budget je tedy částka, která se očekává, že bude vynaložena na propagaci produktu nebo služby. Zahrnuje veškeré výdaje na aktivity spojené s propagací, jako je tvorba webové propagace, reklamapublic relations, zaměstnání marketingových pracovníků i provoz kanceláří a podobně.

banner 5 1 - Budget

V Key Advantage pracujeme s marketingovými rozpočty strategicky – nevnímáme je pouze jako „částku k utracení“, ale jako investici, která má přinést měřitelné výsledky. Při plánování kampaní proto vždy vycházíme z obchodních cílů klienta, velikosti cílového trhu a očekávané návratnosti investice. Budget rozdělujeme do jednotlivých kanálů na základě dat, výkonu minulých kampaní a prediktivního modelování, abychom maximalizovali efekt každé investované koruny.

Kromě samotného rozdělení financí v KA klademe důraz i na průběžnou optimalizaci. Pravidelně sledujeme výkon kampaní a podle výsledků flexibilně upravujeme alokaci rozpočtu. Pokud například vidíme, že některý kanál přináší nadprůměrný výkon, umíme mu přidat prostředky z méně efektivních zdrojů. Tímto dynamickým přístupem zajišťujeme, že budget klienta pracuje nepřetržitě co nejefektivněji a že se z něj dosahuje maximálního marketingového dopadu.

chatgpt image 11. 8. 2025 10 32 51 - Budget