MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

Buzzmarketing

Buzzmarketing souvisí s pojmem buzz (v překladu bzukot), který znamená vyvolání rozruchu. A právě vyvolání rozruchu, šíření zpráv o značce či produktu je cesta, jak se dostat do povědomí široké veřejnosti.

„Bzukot“ okolo značky může vyvolat prakticky cokoliv, ale obecně platí, že čím kontroverznější (mnohdy až “na hraně”), netradičnější nebo vtipnější reklama je, tím větší je šance, že se o ní bude mluvit. A není výjimkou, že se často jedná také o reklamy vyloženě „postavené na hlavu“, případně i otravné spoty, které po několikátém shlédnutí lezou na nervy.

I buzzmarketing musí znát svou hranici

Buzzmarketing má za víc vyvolat rozruch, vyvolat diskuse. Vždy si lidé lépe zapamatují produkt, který znají z kontroverzní, někdy i pohoršující reklamy, než něco z reklamy pěkně zpracované, mírumilovné…a tuctové.

I buzzmarketing však musí mít své hranice. Jedna věc je vyvolat diskuze, ale nesmí být překročena hranice, která by pověst firmy poškodila.

Chcete mít reklamu, kterou si lidé opravdu zapamatují? Společnost key advantage s.r.o. ji pro vás vymyslí!

Hledáte konkrétní pojem?