Přeskočit na obsah

Booking

Booking, v překladu rezervace, zamluvení, objednání předem. V oblasti marketingu a médií jde o aktivity, které jsou spojeny s rezervováním místa pro plánovanou reklamu a její umístění.

Jak funguje booking?

Nejčastěji se termín booking používá v souvislosti s plánováním televizních kampaní. Booking pro televizní reklamy se otevírá o měsíc dříve před měsícem, kdy kampaň v televizi poběží. Pokud tedy má být vysílána reklama na konci srpna, její booking bude otevřen již prvního července.

Televizní stanice mají s předstihem daná programová schémata, podle kterých mediální agentury vybírají vhodný reklamní prostor pro své klienty. Booking probíhá na základě znalostí cílových skupin a jejich priorit, co se vysílacího času týče.

chatgpt image 11. 8. 2025 10 26 45 - Booking

Kromě televizních kampaní se pojem booking využívá i u dalších médií – například v rádiích, tisku, OOH nebo online formátech s omezenou kapacitou (prémiové bannery, homepage takeover apod.). Včasný booking je klíčový zejména u atraktivních reklamních pozic, které bývají rychle vyprodané, například během významných sportovních událostí nebo svátků. Díky rezervaci má klient jistotu, že jeho kampaň poběží přesně v době, kdy to má pro jeho cílovou skupinu největší efekt.

V Key Advantage pracujeme s bookingem strategicky – sledujeme vývoj poptávky na trhu, rezervujeme klíčové pozice s předstihem a zároveň pružně reagujeme na případné změny v plánu kampaní. Díky našim vztahům s médii často dokážeme zajistit i nadstandardní podmínky nebo umístění, které běžně nemusí být dostupné. To nám umožňuje pro klienty kombinovat jistotu včasného nákupu s flexibilitou optimalizace kampaně v reálném čase.

chatgpt image 11. 8. 2025 10 29 08 - Booking