MARKETINGOVÝ SLOVNÍK

DSP – Demand Side Platform

Hledáte konkrétní pojem?

Domů > Slovník > Marketingové pojmy na písmeno D > DSP – Demand Side Platform

DSP – Demand Side Platform je systém na straně inzerentů určený k plánování a správě online kampaní. S tímto pojmem se úzce pojí marketingový pojem RTB (Real Time Bidding).

DSP systémy lze charakterizovat jako místo, kde probíhají aukce v reálném čase a prodávají se zde každé jednotlivé imprese (zobrazení) reklamy. Prodej reklamy se děje milisekundy před tím, než se banner zobrazí uživateli. DSP fungují díky Open RTB protokolu, který umožňuje připojení se jakémukoliv hráči, který má v této oblasti co nabídnout, ať už jsou to data, reklamní prostor, reklama či technologie, do stále komplexnějšího systému.

DSP systém umožňuje inzerentům zadat parametry a cenu, za kterou vhodné místo pro reklamu koupí. Pokud nabízí nejvyšší cenu v aukci o reklamní prostor, získají ho ve chvíli, kdy si stránku zobrazí uživatel.

Mezi nejpoužívanější DSP systémy v České republice patří Adform a Doubleclick Bid Manager.