Přeskočit na obsah

Briefing

V současnosti je komunikace v českém prostředí (a to nejen v marketingové oblasti) plná anglicismů, které se užívají i v běžném hovoru. Jedním z těchto slov je pojem briefing, který obvykle označuje tiskovou konferenci či schůzku mluvčího instituce (vlády, parlamentu, apod.) s novináři o politických otázkách. Anglický výraz briefing se také občas počešťuje jako „brífink“.

Briefing a marketing

Z hlediska marketingu ovšem briefing znamená setkání zadavatele reklamy s pracovníky reklamní, mediální či PR agentury. V užším smyslu se pod pojmem briefing skrývá poskytnutí komplexních informací (tzv. brief) o produktu, značce či marketingových cílech, na jejichž základě agentura tvoří reklamní kampaň. V případě, že je potřeba doplnit informace k připravované kampani, sejdou se obě strany znovu a tato situace se označuje jako „rebriefing“.

banner 2025 05 05t140752.698 - Briefing

Briefing jako klíčový start kampaně:

V marketingové praxi je briefing víc než jen schůzka – je to klíčový moment, kdy se formuje směr celé kampaně. Cílem briefingu je, aby agentura získala jasný přehled o značce, produktu, cílové skupině, konkurenčním prostředí a marketingových cílech. Zadavatel na něm předává agentuře tzv. brief – tedy zadání, které slouží jako podklad pro návrh komunikační strategie, kreativní koncept a mediální plánování. Kvalitně vedený briefing šetří čas, zamezuje nepochopení a nastavuje správná očekávání na obou stranách.

Kromě předání faktických informací je briefing také příležitostí k ujasnění „měkkých“ aspektů značky – jaký tón komunikace používat, jaké emoce má značka vzbuzovat, jak chce být vnímána veřejností. Agentura zde může také klást doplňující otázky, ověřit si souvislosti a navrhnout první směr, kterým se kampaň může ubírat.

Jak briefingy probíhají v Key Advantage:

V Key Advantage vnímáme briefing jako základní stavební kámen úspěšné spolupráce. První briefing s klientem bereme jako důvěrné setkání, kde nasloucháme, klademe cílené otázky a vytváříme prostor pro společné nastavení strategie. Ať už se jedná o start nové značky nebo rozšíření stávající kampaně, briefing nám pomáhá pochopit nejen co klient chce, ale i proč to chce – a to je klíč k tomu, jak vytvořit skutečně funkční řešení.

Jsme připraveni vést briefingy efektivně – osobně, online, nebo pomocí předem připravených briefingových formulářů. Pokud během procesu dojde ke změně směru nebo doplnění informací, navazujeme na původní jednání tzv. rebriefingem, kde ladíme detaily a aktualizujeme strategii. Celý proces je veden tak, aby klient vždy věděl, co se děje – a měl jistotu, že projekt je ve správných rukou.